پرسش و پاسخ-سوال هادسته بندی: سوال هاسرویس ریل و واگن دستگاه برش لیزری
پرسیده شده توسط سیما ثنایی در 3 سال پیش
برای سرویس، تمیز و روان کردن و نگهداری واگن و ریل دستگاه برش لیزری باید به چه صورت عمل کنم؟ در کل شرایط نگهداری واگن و ریل های دستگاه چیه؟
1 پاسخ
بهترین پاسخ
عضو سایت پاسخ داده شده توسط گروه پانته در 3 سال قبل
در ابتدا عرض کنم که بهتر است برای تمیز کردن واگن و ریل های دستگاه برش لیزری، به صورت هفتگی انجام دهید، که در این صورت نیاز به استفاده از تینر برای این کار نیست.چون تینر باعث خشکی می شود و به مرور زمان محفظه ساچمه ها را خراب می کند.پس برای تمیز کردن ریل و واگن، هفته ای ده دقیقه زمان اختصاص بدید و در ابتدای کار، ریل را با دستمال تنظیف که در ابزار فروشی ها موجود هست، تمیز کنید. (مخصوصا فرورفتگی های داخل ریل)بعد از تمیز کردن با دستمال، با روغن چرخ خیاطی مرغوب و از نوع بی رنگ، برای کم کردن اصطعکاک استفاده می کنیم.به همین منظور از ابتدای ریل مقدار یک قطره روغن، خارج از سوراخ های پیچ محور قرار داده و با جلو و عقب کردن محور روغن را به داخل واگن هدایت می کنیم.ولی اگر شما مدت زمان زیادی است که ریل و واگن دستگاه برش لیزری را تمیز و روانکاری نکرده اید، بهتر است که ابتدا با تینر فوری و سرنگ، واگن و ریل را شسته شو دهید و بعد از آن به صورت هفتگی و مرتب دستگاه را نگهداری و سرویس کنید تا نیاز به استفاده از تینر و حلال ها نباشد.
امیر وحید عضو سایت 3 سال پیش

و این رو اضافه کنم که از روغن هیدرولیک و گریس استفاده نشه
روغن هیدرولیک بعد از مدتی، حالت چسبندگی پیدا می کنید و شرایط بدی ایجاد می شود.
و از گریس بهتره استفاده نشه چون گرد و خاک رو جذب می کنه و تمیز کردنش کار سختی هست. گریس معمولا برای مواردی که با حرارت سر و کار داره استفاده میشه.
همچنین به جای روغن چرخ خیاطی می تونید از اسپری WD40 هم استفاده کنید که هم روهم خاصیت ضد زنگ داره و هم روغن کاری می کنه واگن دستگاه برش لیزری رو
ولیکن روغن چرخ خیاطی از نظر اقتصادی بهتره